HISB: The Saddest Bear of All


Pernah baca cerita pasal The Saddest Bear of All tak? Jika tak, click sini.
Baca dulu then baru baca apa saya tulis kat bawah. Heee =D




Dulu saya selalu ingat saya lah Eva,
orang yang saya suka adalah the Saddest Bear.

Sebenarnya dalam realiti.
Cerita dia macam M. Night Shymalan punya cerita.
Ada twist.
Saya lah the saddest bear itu, yang berpakaian seperti Eva.
Manakala Saddest bear itu hanya lah seekor beruang yang memang sejak azalinya muka sedih.

Saddest bear yang berpakaian seperti Eva mengharapkan dengan menggembirakan orang lain dia dapat merasa gembira juga.

Tetapi dia lupa, ada makhluk yang sebenarnya tak nak rasa gembira pun.
Dia mahu jadi sebegitu.
Mungkin sebab dia rasa selesa.

Mungkin itu comfort zone dia.

Si Saddest Bear berpakaian seperti Eva pulak ingat oh mungkin dia patut keluar dari comfort zone dia dengan berpakaian seperti Eva dan membuatkan Saddest Bear yang lain gembira.

Itu lah salah dia di situ.
Dia sebenarnya kena bertukar dari menjadi Saddest Bear ke Happiest Bear.
Then baru lah fikir nak menggembirakan orang lain.

Be happy in your own skin first.
Then you can think about others.

Sigh.
Kan bagus kalau semua benda ditulis adalah senang untuk dilakukan di dalam realiti.


*drops the Eva facade*

Hi nama saya Oja, sebenarnya saya lah the Saddest Bear itu.

Jeng jeng jeng.


Omg ni macam the saddest entry saya pernah tulis.
*nangis*