HISB: If I were a parent



Kalau kau jadi ayah dia, kau jawab apa?
Kalau aku, "Jap mak nak google jap ek." *bawa keluar smartphone* "Oh, matahari memanaskan tanah jadi udara dekat dengan tanah panas, dan naik ke atas, so every time pergerakan udara dari bawah ke atas, maka terjadi lah angin!"

Haha itu kalau aku rajin.
Kalau aku tak rajin.

"Sebab kuasa Allah S.W.T."

Or paling malas, guna je version ayah Calvin.

Ah when I was little, I rarely asked this kind of question.Sebab masa kecil aku senyap, suka observe and fikir. Sebab bila aku tanya mak aku, "Mak dari mana baby keluar"?. Dia tak jawab. So aku pun assume baby keluar dari pusat dan aku ingat baby automatically terjadi lepas someone tu bersanding. Dan lepas itu aku malas nak tanya dah. Sebab mak aku tak melayan. *muka kesian kena ignore* Best jadi budak-budak, kita boleh sukasukaheyhey assume, apa sahaja. Tidak perlu ada rasional atau logik. Sampai aku umur 10 tahun. Kakak aku (yang baru meninggal hari tu), melahirkan anak first dia. Dia beritahu aku baby keluar dari vagina.The eff. And fast-forward, my first job, involved tengok orang beranak. Gross. Seriously. Dan dengan bangganya aku ingin berkata, aku dah tengok banyak vagina berdarah. Hahaha.


Selamat hari Jumaat. =)