HISB: Whitney Houston


OK hari itu bila aku tahu Whitney Houston meninggal, aku rasa macam erm tidak berperasaan.
Maybe masa itu aku macam don't give a fuck.

Put that aside.

Seperti biasa bila ada selebriti mati
, ramai orang akan menunjukkan reaksi sedih dengan meletak kan di status, meletakkan video-video nyanyi si WH, dan macam-macam lagi. I don't give a fuck really, kita sedih, kita tunjuk sedih. Tapi yang aku menyampah dengan orang yang mempersoalkan kenapa orang tunjukkan kesedihan terhadap selebriti tersebut dan membandingkan kenapa kita tidak bersedih sebegitu mengenai kanak-kanak yang mati kebuluran di Afrika seperti di atas. Dan selamba badak je assume, masyarakat sudah messed up?

BITCH ARE YOU FOR REAL?
TELL ME SOMETHING NEW.

Sebab nanti next time bila er, Madonna pulak mati, same shit akan jadi balik. Orang ramai bersedih.
Kau tahu apa yang berbeza, orang yang mati tu berbeza.
Kau tahu apa yang akan constant? Hujah kau yang seperti gambar di atas.

Dah lah gambar recycle. Masa Steve Jobs mati pun guna hujah sama. Bosan aku.

Ini lah realiti kehidupan. No kita bukan messed up. Kita mengikut TREND. Itu je.

Dan kau jangan ingat orang bersedih sebab selebriti mati tu hina sangat lah. Kalau aku letak gambar budak kebuluran mati pun mereka sedih lah.

Tolong lah jangan ingat orang messed up sebab orang tak nak sedih mengenai benda yang kau rasa patut sedih. Sebab hujah tu sangat tak logik. Penat lah kalau nak sedih pasal kanak-kanak Afrika mati kebuluran tiap hari.

Kau tahu apa kita patut buat?

JUST SHUT THE FUCK UP AND PERGI DERMA KAT UNICEF.

Pasal WH, orang sedih je. Tapi orang tak boleh buat apa, sebab dia tak akan hidup balik. Orang ambil iktibar. Pasal kanak-kanak Afrika ini berbeza. Mungkin ramai sudah mati, tapi yang pasti kita tahu kita boleh menyelamatkan ramai lagi dari menjadi mangsa kebuluran. Dan kau tahu caranya jika kau mencari caranya.

My point is jangan lah bandingkan kematian selebriti dengan kematian kanak-kanak kebuluran. Tak sama lah bodoh! Lepas tu nak judge. Kau ingat kau letak gambar macam tu, kau bagus 1000X dari orang lain yang letak lagu-lagu WH tu ke?Bila ada perbandingan kena sama konsep. Supaya tampak lebih adil dan saksama.

Benda bodoh macam ni buat aku rasa marah.

Sebab aku benci argument bodoh. Dah lah bodoh, lepas tu terus keluar kan satu konklusi yang macam tak kena mengena. BENCI. AKU BENCI ARGUMENT BODOH!

Kbye.