HISB: Wishlist #1


Nak ni untuk harijadi ke 29 tahun ni.
Nak pakai duit sendiri, hadiah kat diri sendiri.
Bila first keluar harga dia RM600.
Sekarang ni maybe around RM400 kut.
Entah.
Semalam cari kat kinokuniya tak ada pun.
Nak.

Tak pernah rasa nak beli bag mahal ke.
Baju mahal ke.
Kasut mahal ke.
Tak pernah.

Selalu elak dari beli benda mahal-mahal.
OK except smartphone and laptop.
Kalau rosak je mesti pergi beli terus like a boss.

This time rasa macam nak hardcover ni sangat-sangat.
Nak baca sebelum tidur.

Suka gila C&H.
Suka gila.
Aku suka falsafah.
Apatah lagi kalau falsafah yang diselitkan dengan komik yang comel.
C&H banyak falsafah yang tersembunyi.

Imagine komik mengenai seorang kanak-kanak dan an imaginary friend.
Banyak maksud-maksud tersirat.

Masa kecik baca, tak faham apa.
Bila besar baru macam OH OK.

Itu yang best pasal jadi dewasa.
Banyak OH OK moments akan dirasai.

Perasaan mengetahui sesuatu adalah best.
Entah.

Bagi aku, pengetahuan is like a drug for my soul.
Tapi untuk tahu.
Kita sendiri kena tahu apa kita nak tahu.
Sebab itu aku sedikit sebanyak suka falsafah.

Aku tidak mengejar jawapan sangat.
Sebab kalau aku nak jawapan, aku boleh cari dalam Al-Quran.
Tapi aku nak tahu apa soalan aku boleh tanya untuk mendapat jawapan itu.
Sebab bila aku tahu apa soalan boleh ditanya.
Automatically aku boleh expect apa jawapan aku akan dapat.

Kalau kita tidak tahu apa soalannya.
Macam mana kita nak dapat jawapan.

Betul tak?
Sebab itu aku suka falsafah.
Falsafah banyak soalan.
Dan kadang-kadang kalau dengan cara yang betul mungkin kita boleh dapat jawapan.

Kita boleh pilih mana yang mana kita rasa betul.
Tapi perlu berhati-hati, jangan tersalah langkah.


Shit. Merapu.

OK, what I really want is

The Complete Calvin and Hobbes


Itu je.

Kbye.