HISB: Bebelan #1


Aku macam perasan.
Perangai aku kat facebook.
Cari satu benda yang best.
Yang sedang menjadi isu di facebook.
Buatkan dia menjadi isu besar-besaran.
Sangat poser.
Nak muntah.

Bukan sebab apa.

Aku bosan dalam facebook sebab:

Orang yang ada boobs mengancam, duduk tangkap gambar boobs dia tayang merata. Mengharapkan pujian "Awak cantik" padahal maksud tersirat "Boobs awak cantik, awak biasa je"


Orang yang kaki muzik pula, mewar-warkan kenapa muzik mereka lagi bagus dari muzik-muzik mainstream di luar sana. Bantu lah mereka dengan memberi mereka peluang, iaitu..sila like this link pleaseeeeeee. Hahaha. Kinda annoying, but I don't really give a fuck, I just like straight away if you ask me to. Sebab saya faham, saya pun pernah mempunyai band. Tapi ingat tahu, orang tidak mahu menyokong bukan kerana mereka tidak suka. Mereka tidak mahu mencuba. Mereka tidak rasa mereka perlu mencuba untuk suka sesuatu yang orang berusaha nak suruh mereka suka. Umpama menyanyangi seseorang lah, tidak boleh dipaksa kan kan kan? Entah, orang lain-lain, taste pun lain-lain nyah.

Orang yang ada baby, duduk tangkap gambar baby dia dalam pelbagai pose. To make it worse all babies do look the same. Aku macam confused jap bila tengok. Tapi takpe, aku suka tengok gambar babies dari gambar boobs. Gambar boobs menyiksa mata, sebab nanti jeles sebab kenapa boobs dia mengancam dari aku, gambar babies menyedapkan mata,memberi aku kesedaran "Hello Oja your biological clock is ticking away". Hahahaha.

Orang yang holier-than-thou, duduk mengshare segala video ceramah ustaz kegemaran mereka seakan-akan menenyeh kat muka kita "NAH KAU TU SALAH, APA USTAZ AKU CAKAP NI BETULLLL, SEMUA PASAL DIA BETUL SEBAB DIA USTAZ. BUWEKKKKS". Ini aku boleh tahan jugak, sedikit sebanyak membantu aku dalam mengingati agar tidak tersasar jauh.

Orang yang into polishit pulak, sikit-sikit Najib. Sikit-sikit Rosmah. Sikit-sikit Anwar. Sikit-sikit mansuhkan PTPN. Sikit-sikit fuck the police. Sikit-sikit jom buat demo. Fuck lah. Annoying sial.

Orang yang macam aku, hahahaha macam tak ada apa nak share. My private life is my private life. I don't even like posting pictures. Jarang lah. Kamera berhabuk. Jadi aku suka kumpul benda mengarut then share kat facebook, just for fun. Sebab aku rasa orang lain post benda-benda mereka pun just for fun lah kut.

Dan aku selalu buat perangai ini bila aku tiada kerja di ofis.
Konklusinya aku rasa aku kena tukar kerja lah.
Kerja yang kasi aku produktif lebih sikit.
Bukan aku tak suka kerja ni. Kerja memerlukan kbkk. Gaji pun OK.
Tapi, aku ada banyak masa nak fikir benda mengarut.
I don't like that.

Or maybe aku malas nak kerja. Hahahahahahaha.
Tetapi macam tiada option sebenarnya.
Seorang wanita single.
Ada otak.
Ada kudrat.

Apa lagi dia boleh buat?

Kerja lah!

Most of my single friends bila kena krisis macam ni, mereka selalunya "Aku rasa nak buat business".
Tapi bila ditanya "Business apa?" Jawapan standard "Tak tahu."
Bleargh.

That's the thing about adults.
They think they have life all figured out. (Beli rumah, invest sana, invest sini, bla bla bla)
But they actually don't.
Well, they are really good at pretending.

Trust me. =D

Maybe I should really start thinking outside the box. Really really outside the box.

Shit.
Where's my box exactly?