HISB: Scanner office aku tak boleh detect warna LCD phone aku.





Kenapa?

First kita kena faham bagaimana scanner melakukan kerja. Kebanyakkan scanner yang kita biasa guna (flatbed ones) tidak mempunyai color pixel macam dalam kamera, dia hanya ada warna yang digunakan untuk merekod keterangan cahaya. Berdasarkan pencarian aku secara pantas (sebab aku still kat tempat kerja, nak balik aku mengantuk), scanner akan mengeluarkan flash merah,hijau biru dengan pantas bersama-sama dengan imaging light dan merekod keterangan cahaya yang direflect dari gambar. Dan informasi ini digunakan untuk mengeluarkan the scanned image kat computer. Tapi kerana LCD screen phone aku sentiasa terang dengan sendirinya, menyebab kan tiga flash tu susah nak filter color kat benda yang discan so yang dia rekod hanyalah campuran pelbagai warna, dengan itu keluarlah imej hitam putih!

Yes muka aku nampak macam hantu. STFU.
Jom sapa nak minum starbucks dengan aku?
Jom jom.

Knite.