HISB: Tudung Yuna: Biarawati atau Jedi?

Aku nak tergelak baca komen fans yuna yang sentuh pasal style tudung yuna time ABPH kat fanpage dia.Thanks for making my day brighter uols!

Firstly, whattttt? Kau cakap dia macam biarawati (aku belajar perkataan ini lepas baca komen peminat dia). So kau nak cakap, whatever is she wearing melambangkan kekafiran yang tak patut diikut oleh Muslimah macam dia?




Kamu silap kawan-kawan.Yuna sendiri dah khabarkan di twitter mengatakan style dia malam tu macam JEDI. So instead of ikut kau punya POV, baik aku percaya orang punya badan. Sebab dia tak cakap pulak dia pakai macam biarawati. Yang korang pikiaq bukan-bukan apsai. Bodoh! Fuck you and your misleading eyes.

Sebab dia dah cakap macam jedi. So korang sepatutnya komen "Yuna pakai macam jedi kan. Tak elok lah yuna sebab ideologi jedi dalam starwars tu telah mengakibatkan kemunculan suatu agama post-moden bernama jediism. Tak elok yuna tiru depa.Apa kata yuna pakai tudung menunjukkan keIslaman. Thanks yuna. May the force be with you. "

HA BARU LA BETUI. KRITIK SECARA BERTAULIAH.NAK KRITIK ORANG BOLEH TAK KENA BALIK KAT DIA. NI KRITIK TAK BERASAS PADAHAL ORANG TU DAH CLEARLY CAKAP DIA TU MEMANG DIINFLUENCE BY JEDI (KALAU HANG STALK DIA BANYAK MACAM AKU HANG AKAN PAHAM)

Ingin dinyatakan, kritikan diatas hanya sesuai dari seseorang yang suka mengaitkan sesuatu benda dengan benda kafir. Kalau korang macam aku yang stock tak cari alasan nak mengaitkan semua benda dengan benda kafir, just stfu. If you feel like commenting, komen lah pasal performance dia ke. Baju dia nampak lawa ke. QChord dia nampak cool. Seriously dude, from how I see her, she's still a good Muslim. A struggling Muslim just like us. So stop giving her a hard time bout apperance and all. On a bright side, the tudung is still intact, the leher masih tertutup, she's still awesome like usual. No dramas. No bullshit like "seleburiti" yang lain. What can you ask more? Support her. If there's need to criticize please la give a valid and very clever point. She's no stupid. You give her something logical enough, I bet dia akan faham. Ni ada ka kutuk tudung dia nampak macam orang Afrika lah. Macam biarawati lah. Hangpa dah takda modal nak kutuk orang yang kurang kontroversi?

Aku rasa the reason why Yuna beria gila dengan jedi punya style, sebab maybe ada kat US yang maha ignorant tu cam tak tau nak kaitkan hijab style dia dengan apa maybe cakap "wei hang nampak macam jedi". Ye la orang Amerika kan suka rasa macam dia familiar with stuff walaupun deep down inside depa tak tau pun Yuna pakai macam tu sebab KEWAJIPAN. Kalau aku jadi Yuna, mesti aku pun cam "Yeay cool. They can associate me with something cool. Jedi is cool. Why not referring myself as MALAYSIAN JEDI? "( INI TEORI AKU SEBAB YE AKU SUKA BUAT TEORI SENDIRI SEBAB AKU MEMANG SUKA HEY HEY. JANGAN PERCAYA)

I think it's cool. Whatever makes her a cool Malaysian Muslimah, I'm just down with it.

Korang yang suka2 kritik tak berasas ni sabar lah weh. Benda2 nak jadi perfect Muslimah ni ambil masa tau. Selagi ada usaha, pasti ada kejayaan. Right? Baby step Baby. Baby step.

=)


Kbye.

Wiki pasal Jediism: Wikipedia