HISB: Bahasa Inggeris adalah bahasa pelik.


Siapa pernah belajar/tinggal di luar negara, di mana bahasa rasmi negara itu adalah bahasa Inggeris? Pernah kah anda sebagai seorang bukan native speaker, rasa sedikit frustrated bila manusia di negara tersebut menguna idioms, figures of speech.slang terms, colloquial phrases yang anda kurang faham dan buat anda berfikir "What the fuck kau cakap ni, aku tak faham la bodoh". Hahah sebab aku selalu. Ye lah my ingirisu not as best as you guys punya. I is suck in ingirisu. You can zee from my blog what?

I digress. Aku bukan nak cerita berapa bodohnya English aku. Aku nak perkenalkan seorang youtuber yang aku minati. Dia seorang DJ yang berasal dari Jerman yang kini menetap di Amerika. Apa yang best pasal channel dia adalah kisah monolog dia berwtf mengenai orang Amerika punya idioms, figures of speech,slang terms. Sila ambil perhatian ini adalah pandangan dia dari seorang bukan native speakers. So I guess aku, engkau dan sesiapa yang bukan native speaker boleh memahami frustration dia. And at the same time rasa geli hati sangat. At least dia berani ber-wtf bukan macam aku, menerima dengan hati terbuka, jarang mempersoalkan. Bodoh sombong kata kan. And regardless of whether this guy is acting or not, he is absolutely hilarious. Whatever yang menganjing bahasa orang putih, aku enjoice. But you have to admit it, English is a pretty strange language. Right right right? =P



Ch-ch-check his channel out yaw.

Party Pooper




Daddy Long Legs




Shooting Fish In The Barrel