HISB: Loved & Lost


Sangat setuju dengan pernyataan di atas. Aku tidak mahu menjadi the psycho dan aku sama sekali tidak mahu hidup bersama dengan seorang pyscho. Dan kerana pemikiran sebegini, aku masih forever alone sampai lah sekarang. Hahaha. Konfesi berani mati!

Cinta itu buta. Ya aku tahu. Bila kau jatuh cinta, kau tend to buat alasan untuk menahan perangai buruk kekasih yang tercinta dan juga sukasukaheyhey buat illogical rationalization mengenai semua kesalahan dia. Dalam bercinta perlu lah ada toleransi kan? Persoalannya, toleransi ada hadnya kan? Siapa yang setkan hadnya?

Tepuk dada tanya lah diri.

You can't be fucking blind your whole life right? I mean you should have your limit. People do have flaws. Tolerable flaws and intolerable flaws. If intolerable flaws > tolerable flaws, I think it's a clear sign right? And plus, kalau kau confront kau punya significant other, and they refused to ch-ch-ch-change, what's next then? Kau kena tahan benda tu sampai akhir hayat? Sheeesh. I personally can't brain that.

Sigh. Mungkin kerana kita diajar dari kecil lagi, cinta itu adalah perasaan yang paling indah untuk dirasai oleh setiap insan. Ye, memang betul. Pada permulaannya. Tetapi untuk cinta itu bertahan untuk selama-lamanya menahan segala ribut badai yang melanda, adalah satu pilihan. Pilihan masing-masing. Kau pilih untuk stay dan fight. Kau pilih untuk stay dan bertahan. Kau pilih untuk stay dan mencintai serta dicintai. Dan untuk tidak menyelamatkan cinta itu juga, adalah satu pilihan.Dan kerana itu lah aku masih forever alone, sebab aku berani untuk merasai cinta tetapi aku tidak berani untuk membuat pilihan. Dan kalau kau berani, good for you!!! Hahaha. Apa aku mengarut ni? Entah aku pun tak faham diri sendiri. Mungkin lebih bagus aku cuba memahami diri sendiri dulu sebelum aku memahami orang lain untuk hidup forever and ever dengan aku.

Lain orang, lain cara fikirnya kan. And after all it's your sukasukaheyhey life!! Jadi tolong jangan tanya "Oja bila kau nak ada boyfriend/kahwin/nak jadi normal macam wanita lain" banyak kali. Dan kalau tuhan dah takdirkan aku sebagai forever alone, nak buat macam mana, redha je lar nyah! *shrugs*

Sekian.