HISB: Bury my head in the sand





Nak dijadikan cerita aku hantar satu text message kat seorang hamba Allah berbunyi "OK I'm gonna be like you and bury my head in the sand. Pretending not to see the problem. YEAH JUST LIKE YOU"

Lepas aku tulis camtuh. Secara normalnya aku pun berimagine seekor ostrich dig a hole then bury her head in the hole. Lepas tu secara normalnya,aku akan bertanya kepada diri sendiri. Why the eff ostrich buat macam tu ah? Kenapa dia kena tanam kepala dia? Sepertimana soalan-soalan lain yang selalu berlegar di kepala aku, aku pun seperti biasa mengeluarkan telefon bijak (smartphone) dan google.

Dari wikipedia:

Contrary to popular belief, Ostriches do not bury their heads in sand.

*BUMMER*

Kau tau kenapa orang came up with that? Sebab ostriches actually dig a hole to put their eggs, then several times in a day depa kena turningkan the eggs. So dari jauh nampak macam "HAHAHAHAH TENGOK BURUNG TU SEMBUNYIKAN KEPALA DIA, MESTI SEBAB DIA TAKUT."

Ergh. Now I'm a little sad sebab aku tak tau nak bayangkan binatang apa dah sebab aku dah tahu ostrich letak kepala dalam lubang sebab nak alihkan telur dia bukan sebab dia takut. Ni semua sebab kartun lah ni suka ajar benda-benda yang salah!

Damn son. *silently buries head in the sand to ignore the truth, JUST LIKE YOU*

Sumber:
Wikipedia
National Geographic Kids