HISB: Hari Peringatan Holocaust di Israel..


actually sungguh menyentuh hati aku yang senang disentuh ini.




I guess it's true when they say "THEY NEVER FORGET".

Tapi seriously siapa pernah lupa kekejaman yang menjatuhkan bangsa sendiri?

Ye aku aware pasal kekejaman sesetengah daripada mereka terhadap orang lain. Sangat aware, tidak perlu berikan aku ceramah bagaimana aku harus berfikir. Aku dah cukup senak dengan ideologi yang disumbat masuk dari kecil yang menyuruh aku membenci mereka. Aku benci mereka atau tidak, tidak akan aku huraikan di sini sebab tidak relevant. Biar aku seorang sahaja yang tahu.Tapi ingin aku tekankan post ini bukan pasal mereka. Post ini pasal gesture mereka memperingati apa yang pernah dilakukan ke atas bangsa mereka. That's it.

Memperingati takpa sebagai tauladan, berdendam jangan sekali kan?