HISB: Larian Amal & Kanser


Hari ini tergelak aku baca satu thread ni. Ada lah hamba Allah bertanya kenapa bila nak raising fund for cancer ke ape ke, perlu ada acara larian lah apa lah. Kenapa tak boleh mintak derma terus je tanpa berlari. Haha.

So the most popular answer: Event yang diadakan untuk raising fund tu adalah untuk promotion, to draw MORE attention and to get MORE sponsors. Plus events macam ni selalu diorganizekan oleh volunteers.

OK lah, aku puas hati dengan jawapan itu. Tiba-tiba ada hamba Allah menyampuk, dia cakap dia setuju part promosi tu, tapi dia kata lagi bagus kalau event dibuat macam accurate dengan the cause. Kau tau contoh apa dia kasi?

Derma untuk kanser payudara, pegang payudara sihat dengan bayaran (yang akan disumbang ke tabung kanser payudara)!! MARI MARI!

MACAM SIAL. Tergelak aku sorang-sorang kat dalam bilik ni.

So korang semua pernah derma apa-apa untuk kanser? Kalau tak, dermalah kalau mampu ok?

FUCK CANCER!

Kbye.


P/S: Tak jadi perform esok for Read Malaysia sebab ada masalah logistik ape tah. Ah well it's OK, aku rasa macam tekak aku ada tonsil je. Nak menyanyi pun takde mood. Next weekend maybe ade acoustic showcase kat backpacker hostel somewhere in KL. Perform depan orang-orang putih yang ala-ala hippies. WTF. Thinking of bawak konsep orang malaysia nyanyi lagu jepun with traditional instrument..SAPE!!! Hahaha. FUSION OF MUSIC! Will update you guys more on this. XD Sebab kitaorang punya pemain sape pun still kat Sarawak.