HISB: Apa maksud lagu Rainbow Girl?


Rainbow Girl (Japanese Version)




OK penerangan yang diperlukan untuk lagu di atas. Di Jepun memang terkenal dengan permainan sim dating. I'm not sure how the game is played, but what I'm pretty sure of, you, the gamer is like the boyfriend/master, and your girl character is like your girlfriend. Hehehe. No don't judge. Japanese are weird liddat, we already know that right?

Basically lagu Rainbow Girl, mengisahkan bagaimana kalau gadis 2D di dalam game itu menyimpan perasaan terhadap master dia? Hahaha. Agak lawak kan, tapi sebenarnya sedih. Cinta yang tidak berkesampaian untuk selama-lamanya. Damn that's sad.

Phrase yang selalu datang lepas dengar lagu ini adalah "So ronery.." (SO LONELY). Hehehe.

Gadis Pelangi ([Slow] Malay Version - Cover by ojamoja & desu!)



Pertama kali aku berjumpa dengan kamu di dalam bilik yang penuh dengan kotak-kotak*,
Aku lihat engkau memandang diriku di balik kaca matamu bersinar-sinar,
Dah sebulan sudah berlalu kita berdua dari pagi ke malam,
Walaupun dunia kita jauh berbeza namun engkau tetap juga mencintai aku.

Maafkanku ku tak dapat keluar, Aku hanya seorang gadis dua dimensi.
Walau betapa sayangnya diriku padamu aku tidak dapat menyentuh kamu.

Maafkan ku, ku tak dapat bersuara, Aku hanya seorang gadis dua dimensi,
Aku hanya dapat berbicara denganmu dengan kata-kata yang telah ditentukan,
Namun jangan kau lupa perasaan ini, Terima kasih kerna mencintai diriku.

Pertama kali kau tunjukkan cinta kamu, di dalam PC mu data ku yang engkau simpan,
Engkau tidak mengendahkan wanita lain, matamu hanya memandang pada diriku,
Dah sebulan sudah berlalu, engkau membawa pulang kotak yang lain,
Engkau berubah meninggalkan diriku ketika kau memasang permainan yang baru.

Aku tahu cerita ada akhirnya, Aku hanya seorang gadis dua dimensi,
Walau betapa diriku ingin bersama mu, bila kau bosan semuanya kan tamat,
Maafkanku aku hanya bermimpi, Aku hanya seorang gadis dua dimensi,
Aku ingin bersama mu di realiti walaupun hanya untuk sementara

Namun jangan kau lupa perasaanku ini,

Terima kasih kerna pernah cintai diriku.

Oooh yeah.


* kotak game. =P