HISB: " Normal" things that really grind my gear nowadays.


Jeng jeng jeng. List yang rawak sebab aku suka suka hey hey.
  • Kena bangun pagi. Hehehe, so ojamoja I know . I love my sleep lah.
  • Tempat like bank post office and the likes yang business hours dia 9-5 on weekdays. Why should I waste my lunch hour or my half day leave for you?
  • The fact that bila orang (especially orang tua) bullshitting with his so-called opinions, if kita memandai betulkan considered rude. Kalau boleh biarkan je, sebab masing-masing entitled with his /her own opinion. No fucking way, opinion, yes.. not to interrupt, bullshit, sorry but I'm allergic.
  • Sogokan dari ibubapa kepada anak-anak mengatakan "you can be whatever you want". Stop feeding this idea to your kids. Instead, give them the actual direction. "Special" is subjective. Very few yang capable nak jadi Einstein ke Mozart ke. Kalau aku ada anak, aku akan observe dia sebetul-betulnya dari segi lenggokan tangan dia, percakapan dia and try berfikir macam Sigmund Freud dan try merelatekan whatever dengan whatsoever. Hahaha. Aku banyak cakap, meh try ada anak, apa aku cakap semua ini tidak akan bermakna lagi. Hiks.
  • Bila orang yang kita tak berapa baik sangat, terjumpa, bertanya khabar. Ergh, the chances are, aku takkan bagitau and you won't even care pun.
  • Bila anak-anak muda bangga dengan sikap tidak intellegent mereka. Contoh "Saya tidak membaca buku sebab saya benci buku kerana ia penuh dengan perkataan yang membuat saya pening"
  • Stop injecting "Be yourself" idea to yourself and others. Instead, "Be your BEST self". "Be yourself" sangat vague. Maksudnya kalau kau seorang sick fucktard kau kena jadi sick fucktard jugak.
  • To be on twitter meaning you are so IN. Hehehehe. Up until today I still dunno how to put my thoughts on twitter. It takes skill yo to write stuff in 140 characters. I love my blog more than twitter. But the sad thing is I don't write my emo shit here. If you stalkers are looking for some emo shit, please follow me on twitter. Itu pun hapdet bila rasa emo. =) Kat sini aku suka emo pasal society and stuff, personal life maybe terkeluar secubit garam je.
  • Konsep bangga dalam masyarakat kita. Bangga untuk benda yang tidak perlu dibanggakan sangat. Bangga dengan agama. Bangga dengan bangsa. *Yawns* Bangga untuk something yang kau berkerja keras bukannya for something yang kau born with. Memang lah tak salah nak berbangga tapi tak perlu over macam engkau yang berkerja keras mati-matian nak jadi seorang (insert agama engkau) dan (insert bangsa kau). Just saying ok. Jangan melatah please. Bangga menjadi GOOD (insert agama engkau) dan (insert bangsa kau), itu lain cerita pulak. =)
  • Encore. Menyampah betul retis-retis buat macam dia nak bersiap2, dah endkan concert pastuh ceh konon left us hanging la kunun. Pastu nak kita jerit2 encore encore. Gi mapuh mung. Aku tau hangpa semua da decide lagu mana jadi encore (haha terkena batang hidung sendirik tapi aku bukan retis).
  • Bila orang cakap " Apa barang beli ayam goreng kat Mickey D, kalau nak ayam goreng pergi KFC la woi!" Cam suka hati lah aku suka ayam Mickey D. Dah aku tak suka burger nak wat camna.
  • Talking on the phone. I used to like talking on the phone..well when I was a bit younger. Now, ergh please spare me your rant, just text me or whatsapp. Unless you are a person that I really really like, then it's ok to call.
  • Meaningless small talks. Most of the time, if menghadapi situasi di mana terpaksa buat pointless chit chat, aku just pretend. Max. 2 minit je boleh tahan. Lepas tu buat muka awkward dan belah.
  • The stares that I get after touching a cute dog. Yes I have no problem with touching dogs. Kenapa orang tak faham hah, anjing itu najis berat. But not HARAM to pegang. Aku pegang dia bila dia kering. Then it's OK. If it's basah, well not a problem, just SAMAK away. Memang aku ada niat nak bela anjing, but then bila fikir pros and cons dari segala segi, aku cam er takpe lah. But please don't tell me I can't touch my favorite creature in the world. Just tell me, "Sentuh boleh tapi bersyarat lah Oja".
  • Orang artsy fartsy yang pandai mengexpress diri lagi dipandang tinggi oleh orang-orang muda di negara ku. Kalau kau berhasrat nak jadi pemimpin bagai, better kau start sekarang. Grab semua attention hang mahu. First kriteria kena rebellious tahu!! Orang muda suka! XD
  • Sikap menjaga tepi kain orang-orang yang tak dikenali sangat. Ergh. Kain hangpa pi mana oi?
  • Human interactions in general. Aku sebenarnya tak suka pi crowded places, gathering ramai-ramai yang memerlukan aku cakap banyak. Sebab aku selalu dibuli. Wahaha. And plus because I have to control myself from disagreeing with people sebab nak jaga hati and common courtesy. Tapi tu lah, kang orang cop anti-social pulak. (padahal memang antisocial).
Banyak gila rupanya benda yang dikatakan normal dalam masyarakat yang cek tak suka. Kalau aku list lagi mahu sampai ke esok pagi tak habis.

Hang tau-tau la aku suka merapu.


Kbye nak pergi dinner dengan seorang hot stuff.