HISB: Bebelan

Bebelan #1

Aku tidak sabar nak tunggu Google+ dibuka untuk pubik. Eh publik. Tak sabar nak buat circles. Satu circle "Interesting People" those I can share my interesting ideas with. Satu circle "Mehhh People" those who I think, are not open enough for me to share my interesting ideas with. Satu circle lagi "I don't give a fuck People" those who I won't give a single fuck about.

Itu lah Zuckerberg, kau taknak fikir benda ni awal-awal. Apa kau cakap dulu "Facebook is the new MySpace" ? Ah well, now that Google+ is on their way to take your throne from you, memang betul lah kau akan jadi the new MySpace (get it get it get it?). Pandai kau predict. Syabas!


Bebelan #2

Semalam melintas jalan. OK lampu trafik menunjukkan pejalan kaki boleh melintas di zebra crossing. Aku melintas sambil melihat lampu trafik pejalan kaki yang memberitahu berapa masa aku ada untuk melintas. Tiba-tiba kereta yang berhenti, bergerak ketika lampu trafik pejalan kaki menunjukkan 8 saat remaining to lintas. Aku hampir dilanggar. Aku pandang pemandu kereta, seorang makcik. Keretanya, kereta mahal. Dia menggelengkan kepala (bayang pakcik-pakcik yang tengok berita kemalangan ke apa, sambil geleng kepala buat bunyi cit cit. Ha macam tu lah lebih kurang). Bukan nak tunjuk gesture minta maaf ke. Berasap betul mak. Aku pandang dia dan cakap "THE FUCK!?" sambil menunjukkan lampu trafik pejalan kaki. Dan kembali melintas la la la seperti biasa.

Moral of the story: Dapat aku konklusikan di sini,terdapat kemungkinan yang mengatakan..semakin besar kereta seseorang itu miliki, semakin kecil saiz otaknya, maka tak banyak space untuk aktiviti mental boleh dilakukan, contoh aktiviti eksais motor dan sensory skills. Sebab itu dia suka-suka hati memandu bila sah-sah lampu trafik tengah merah.

Ah well, the dumb people are getting dumber. Not our fault, right? Blame evolution. Eh wait a minute..