HISB: Filem Ojamoja Suka Tengok!

Oh lately aku bersemangat mendownload movie-movie yang mendapat fresh rating di Rotten Tomatoes. Terima kasih UNIFI! Oh btw, I'm a sucker for RT. Whatever RT cakap best, aku percaya. Bila dia cakap tak best, aku percaya. Dan kerana itu aku tidak pergi menonton Transformers yang baru tu sebab RT kasi markah sikit je. Lagi pun transformers tu lama sangat cerita dia. Dan aku tak boleh tengok cerita-cerita aksi lama sangat, nanti aku mengantuk. Moreover, attention span aku pendek. Nanti lah kalau attention span aku sedikit panjang akan aku luangkan masa menonton Transformers.

Btw, aku nak list movie-movie yang aku rasa " Wah best! Aku suka!"

1. Kiss Kiss Bang Bang.

Cerita ini sesuai kalau kau suka lawak-lawak tongue-in-cheek, lawak-lawak perli habis macam aku. Hiks. Layan gila. The trailer doesn't do any justice. Nasib baik aku tengok dulu, baru tengok trailer. Kalau tengok trailer mesti aku terfikir "Ah tipikal cerita lawak Amerika". Tak tipikal sebab mengarut jugak. Lepas tu quotes movie ni semua stock yang kau macam "Dammit, I wish I were as witty as Gay Perry (Val Kilmer) in real life. =("




2. Limitless

Bradley Cooper sangat awesome dalam cerita ni. Konsep pill dapat buat kau jadi awesome membuatkan kau tak kelip mata tengok cerita ni sampai habis. Sebab nak tau ending dia macam mana. Definitely a must watch!




3. Moon.

Ok cerita ini for some mungkin akan anggap slow. It's a sci-fi movie without the explosions and all that jazz. Basically cerita ni kuat dari segi acting, music mood dan emotion yang ditunjukkan. Yes go watch it kalau kau sejenis orang nak tahu apa itu perasaan forever alone. =)



Sebenarnya aku tengok 8 movies minggu ni. Haha. Banyak masa katakan. And yes hanya 3 je aku benar-benar suka. Yang lagi 5 OK-la. Nothing fancy sangat. Hiks. And btw, do watch anything from Christopher Nolan. Sebab so far semua cerita dia aku suka dan rating dia kat Rotten Tomatoes semuanya Fresh! Wa caya sama lu lah Chris!

Yeah, sekian review dari ojamoja. Kbye.