HISB: Godam Kehidupan # 3

Pernah tak berada di dalam situasi di mana pergi tempat parking suddenly macam totally lupa kat mana kau letak kereta, tapi kau sure kau letak kat that particular floor. So the only option you have now is, guna remote kereta kau untuk membuat kereta berbunyi. Tetapi tak sure signal range remote kereta tu sampai ke tak kat kereta kau.

Sebenarnya kau boleh memanjangkan range signal remote kereta kau dengan meletakkannya di bawah dagu dan mengangakan mulut kau (I'm not sure on this part, to open or not to open, last time aku tutup mulut ok je) . Signal akan resonate di dalam tengkorak sekaligus memanjangkan range! So umpama kepala kau jadi antena. Haha. So kiut!

Aku pernah buat sekali and memang menjadi! Korang try lah. By the way, tips ini telah dikongsi oleh pengacara Top Gear except pengacara tu guna kepala terus. Aku rasa the science behind it tetap sama. Guna kepala sebagai antena. So yeah suka hati korang nak guna yang mana. Yang penting memang terbukti kepala kita memanjangkan signal range. Dan radiasi ini dikatakan selamat kerana ia adalah non-ionizing radiation. Bermaksud ia tidak cukup kuat untuk mengakibatkan engkau menjadi mutant macam X-Men. =)

Saya akhiri entri ini dengan gambar saya yang bodoh melakukan demo proses memanjangkan signal range remote kereta. Hiks.


Sumber: NY TIMES