HISB: Kenapa aku tidak suka Dawkins.



Dia sangat bagus dalam sains, tetapi sangat bongok dalam falsafah. Aku menyampah bila geng atheist asyik-asyik quote dia. Asyik-asyik quote dia. Ergh, tadak beza hang dengan orang beragama, baik hang bertuhankan Dawkins je. Ergh, kerana kita manusia tidak memahami sesetengah benda yang susah sangat untuk diterangkan tidak bermaksud Tuhan itu tidak wujud kan? You want the absolute truth? Show me the absolute truth. For sure kau tak boleh carinya kan? Di situ religion datang, sebagai guidance, for some people. And if you think, kau rasa comfortable knowing semua soalan ada jawapannya. Sila kan mencari. Tetapi jangan sesekali memandang rendah kepada orang yang mempercayai agama atau kewujudan tuhan!

Sigh. Aku pun suka sains. Dan aku suka benda-benda agama ini. Sebab ada benda agama yang aku kurang pasti, tetapi sains yang terangkan. Dan ada benda sains yang aku kurang pasti, tetapi agama yang terangkan. And this crap on Believers vs Non-Believers should be eliminated. Hanya orang yang sempit fikiran je nak bergaduh pasal kenapa kau salah, kenapa aku selalu betul. Yeah, mahu pun dalam kumpulan pro-religion atau pro-science, mesti adanya yang perasan bagus. Dua-dua sama sahaja. Kau fikir kau betul, tapi adakah itu betul yang sebetul-betulnya? Kau yakin? Cet.

Bosan aku tengok argument korang. *yawns* Makan megi lagi best!