HISB: Penulisan Si Picisan Hina.

Aku benci kita berada di dalam culture, makin banyak orang mengangguk kat semua pendapat engkau makin gah lah engkau di atasa sana. Makin senang lah engkau. Engkau lah raja. Engkau lah segalanya. Tiada siapa yang benar, melainkan engkau!

Sebab itu aku tidak mintak disukai. Dan hanya menyampaikan apa aku rasa dengan sukasukaheyhey di blog ini dengan menutup butang komen. Aku tidak memerlukan sokongan/bantahan untuk menyatakan apa aku rasa betul atau tidak. Sebab aku tahu kalau aku aware pasal ramai bersetuju dengan aku, perasaan riak akan menerjah diri dan terus rasa glamer, terus perasan banyak followers. Dan kalau aku tahu ramai tidak bersetuju, perasaan takut menerjah diri, mula menjadi lebih berhati-hati sebab nak conform dengan orang ramai.

Lagi bagus bayangkan blog ini dari aku kepada aku. Macam tempat untuk aku lepaskan segala apa yang terbuku di fikiran sambil memberi peluang kepada pembaca membina pendapat mereka masing-masing.Masing-masing ada pendapat. Aku tidak akan memaksa kau bersetuju dengan engkau. Dan aku harap kau melakukan sedemikian. Sekiranya aku memang jenis memaksa orang bersetuju dengan aku, sudah pasti aku memanjat tangga politik. Keluar di sana, dan melaungkan MARI IKUT SAYA, SAYA AKAN MENJANJIKAN KEHIDUPAN YANG BAHAGIA DAN IDEAL KEPADA ANDA SEMUA BERBANDING DENGAN APA YANG KITA ADA SEKARANG INI.

Aku hanya ingin menyedarkan ramai orang, manusia berbeza-beza maka cara berfikir pun berbeza-beza. Jadi aku suka mengambil tahu pasal buah fikiran orang lain. Agar aku dapat belajar untuk self-improvement.Dan aku juga berharap bila orang yang tidak sealiran membaca pendapat aku, mungkin sedikit sebanyak buat mereka terfikir, oooh rupanya ada cara lain juga kita boleh tengok.

Analogi dia simple je, engkau nampak kotak. Cuba engkau tengok lebih dari itu. Engkau akan nampak bucu, garis-garis selari yang bertemu dan ada 6 permukaan rata. Dalam kotak? Oh ada ruang, ruang yang sangat terhad. Eh jap, cuba engkau lihat apa di luar kotak itu. Oooh, ruang. Ruang yang besar.Ruang, untuk dijelajahi. Be adventurous my friends. EXPLORE! Life is more than your own kotak. =) Tapi ingat jangan sampai tersesat eh? Itu gunanya otak dan kepercayaan terhadap sesuatu. Mengingatkan kau supaya sentiasa sedar.

Jika kau hendak mengajak sekumpulan manusia membenci aku kerana cara aku berfikir. Sila kan. Sebab aku tahu in the end, kita sendiri pun tidak tahu siapa benar siapa salah.

Kerana apa?

Kerana tuhan yang mengetahui segala-galanya. Prinsip yang telah diajar oleh orang-orang tua kita dari kecil. Berpegang teguh lah kepada itu.

Buang yang keruh, ambil yang jernih. Minta maaf sekiranya aku enggan bersetuju dengan engkau. Maaf. Salahkan otak aku.

Sekian terima kasih.

Aku picisan hina,

ojamoja